vineri, 25 iulie 2014

Cum pierzi cand pierzi?

(Articolul asta  a fost scris in 2013, pe cand unele orase de la malul Dunarii au fost inundate...)




Am pierdut de cateva ori in viata, dar n-am pierdut cine stie ce –fizic vorbind- ca n-am avut prea mult. Punctul de varf, la 22 de ani. Nu pot zice ca am pierdut TOT ce-am agonisit intr-o viata, pentruca atunci inca nu traisem O VIATA: nu cladisem o casa cu efort propriu, n-am trecut prin foc, apa ori cutremur, care sa-mi fi furat haine, masina, gard, perna…
Nu stiu cum ii aia sa pierzi tot ce ai intr-o apa. Si nu stiu ce-as putea spune unui om care trece prin astfel de situatie. (Asa cum n-as sti ce sa spun unui om ce si-a pierdut sotia, fiul, mama; as sti numai sa-l iau in brate si sa tac…)
Inundatiile din Passau/ Deggendorf, la marginea Dunarii, au fost doar la cativa kilomeri de noi. N-am apucat s-ajut fizic pe nimeni, desi sute de voluntari civili au paricipat la curatarea zonelor afectate. Firma la care lucrez a organizat o sambata de “munca in echipa”: curatare a namolului. N-am mers; era ziua puiului cel mare si imi promisesem demult ca n-am sa fac nimic special sambata aia inafara de a sta cu el… N-am fost nici macar inspirata sa fac o prajitura pentrucolegii care au lucrat, sau macar sa le fi cumparat o lada de cola/bere…


Nu stiu ce-i aia sa pierzi tot. Dar cunosc cativa oameni care au pierdut in viata TOTUL. Unii din ei de mai multe ori. Si, cei care n-au innebunit, sunt de o intelepciune dementa. Nu-i afecteaza nimic, nu se lasa coplesiti de vorbe, de fapte, de gesturi
Nici n-are rost sa ma mai intreb de unde, Doamne, atata apa, atata namol dintr-o data?!


Nu-i treaba magarului de unde beau (p)loile apa.

sursa foto:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu