marți, 7 februarie 2012

Let's make money

Multi multi ani la rand am crescut cu gandul ca asa e lumea, exista saraci si bogati. Adica ne-am nascut cu astfel de soarta: unii mor de plictiseala, altii de stress, unii de supraponderabilitate, diabet&colesterol marit, iar altii mor de holera, diaree boli ale mizeriei.  Adica e treaba de noroc sa te fii nascut unde te-ai nascut: in patul unui rege, intr-o casa incalzita sau langa o mocirla cu mii de muste... Ma uitam la poze cu copii ai lumii a treia, saracii, uite ce viata duc, ce ghinion sa te nasti intr-o tara ca aia!

Si am crezut ca e de datoria noastra, a astora care ne batem capul cu... cura de slabire si sala de fitness, sa dam din preaplinul nostru celor care au mai putin. (Asta mi se trage de la mama, care ar avea grija de oricine...) Ceea ce n-am stiut si am aflat mult mai tarziu, este ca felul nostru consumist de a fi plus nesatul unora cu conturile pline este de fapt CAUZA acestei mizerii materiale in care milioane de oameni traiesc. Asta e adevarata sursa a saraciei, nu soarta, nu "pe saraci pururea ii veti avea cu voi".

We feed the world este primul documentar al lui Erwin Wagenhofer pe care l-am vazut. Un film despre saracie si cresterea ei continua si organizata ca rezultat al tendintei generale in alimentatie/agricultura/ economie.

Let's make money vorbeste despre bani. La propriu. Acelasi Wagenhofer, de data asta cu alte dezvaluiri. Am gasit filmul pe youtube, din pacate numai in germana cu titrare in spaniola. Poate va place si voua.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu