marți, 14 februarie 2012

Groaza in fata matematicii, partea a II-a

Va povesteam intr-un articol trecut despre o carte menita celor care vor sa nu mai incurce copiii la priceputul matematicii... Recunosc ca nu ma asteptam sa gasesc o reteta general valabila (adica hocus-pocus, gata, i-am scos copilului din cap nesiguranta, stie dintr-o data sa calculeze fara greseala, intelege tot, etc). Dar nici nu ma asteptam sa ajung si mai socata decat eram inainte.

OK, sunt socata. De data asta insa, pozitiv: cartea arata exact CARE greseli le facem in viata de zi cu zi cand incercam sa explicam copiilor matematica (dar si stiintele exacte, gramatica, si toate celelalte materii care se bazeaza pe anumite "reguli de joc") si cum putem sa le evitam. N-am sa fac un rezumat al cartii, pentru ca risc sa-i stric imaginea si sa-i distorsionez importanta. Eu zic numai ca se merita citita in intregime. Si am sa mai adaug inca un citat:

Am intrebat o data copiii unei clase de a 4-a, cam cat cred ei ca e de inalta invatatoarea lor. Raspunsurile au variat intre 40cm pana 4.63m. Ce stiau insa copiii astia intr-o clipita, este transformarea din km in m, sau din m in cm. Da' ce ne ajuta noua daca stapanim cu maiestrie transformarile, cand ne lipseste legatura la realitate si nu putem nici macar aprecia ordinul de marime in granitele cariua (ar trebui sa) ramanem in timpul calculelor? 
                            (Kinder & Mathematik, Hartmut Spiegel und Christoph Selter)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu