vineri, 20 ianuarie 2012

Groaza in fata matematicii

  Pe un vapor se gasesc 16 oi si 12 capre. Cati ani are capitanul?... La acest gen de intrebare, 10% din prescolari si elevi de clasa 1 au facut greseala sa calculeze (ba 16 +12, ba ceva calcul cu cele oua cifre date). In schimb, din clasa a doua, 30%, iar din clasele 3-4 intre 54 si 71% din elevi fac acesta greseala. 
                 
                 Spiegel & Selter: Kinder & Mathematik, was die Erwachsenen wissen sollen




  Mi-a fost si imi e groaza de mate, desi notele la aceasta materie nu mi-au fost niciodata catastrofale (iar daca uneori am avut note bunicele se datoreaza faptului ca pe unii profesori de mate ce i-am avut, i-am respectat atat de mult -nu atat pe ei ca om cat munca aia imensa, implicarea cu trup si suflet in ceea ce faceau si devotamentul fata de materia predata- ca nu puteam merge la ore fara tema facuta...). Nu stiu daca dintotdeauna mi-e groaza. Parca in clasele 1-4 nu era chiar asa grav... N-am pus niciodata mana in mod VOLUNTAR pe o culegere de mate, asa cum puneam mana pe sute si mii de alte carti... O contributie imensa la aceasta groaza a avut profa de mate din 5-8; nu mai intelegeam nimic: matematica nu mai avea nici o legatura cu realitatea, nu o puteam "pipai", nu puteam sa ma auto-verific, adica sa stiu asa, dupa ochi, daca rezultatul exercitiului respectiv e plauzibil -sau din contra, aberant. Nu stiu nici azi de ce, pentru ca alti copii in clasa intelegeau...

  Dat fiind profilul real pe care l-am urmat, intr-o vreme am apucat sa dau meditatii. Taman la mate. Reuseam sa explic copilului regulile, dar nu reuseam sa-i iau groaza ce-o avea in ochi cand rostea "Mathe". Pai cum sa-i iau groaza, cand eu o caram cu mine?

  Zilele astea ma bate gandul sa reincepe meditatiile in ceva timp. Asa ca am cautat carti care sa ma ajute si sa ma informeze. Asa am ajuns la cea de sus. Sunt abea la inceput, sper sa contina un hocus-pocus-imi-place-matematica. hihihihih

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu