marți, 23 noiembrie 2010

Musafiri

"adica bine, io inca n-am gatat de mancare, si te-ai apucat TU bine-mersi sa mananci. tine copilu' pana gat si mananci si tu. dup-aia."

plangea ala mic in brate, de se se inroseau hainele pe tac'su. tipa mesteca incet, povestea, gesticula... de parca ar fi avut la dispozitie secole intregi sa gate: "e balonat, de-aia plange"... (o fi balonat de un mecanism cu senzori, ori io nu mai pricep: cand ea il lua in brate tacea copilu'!). eh, da' de ce sa-l ia in brate, de vreme ce, cu "muzica" din background, ne intelegeam intre noi ca mutul cu surdul... o adevarata placere!

"vai, am gasit asa o cura de slabire minunata: nu rabzi de foame si slabesti; regim disociat. de asta nu ma mai las, ca tre' sa dau jos kilele astea adunate in timpul sarcinii. eu una nu pot intelege femeile care, dupa ce au nascut, uita sa mai dea kilogramele jos si ajung sa arate ca niste vaci..."
copilul urla mai departe (eu incepusem sa slabesc -fara regim disociat- ca ma luasera transpiratille). intr-un tarziu se hotaraste sa-l ia in brate. si mananca in picioare, cu farfuria intr-o mana, iar in cealalta copilul. "nu pot sa-l vad cum plange, saracu'..." (cred ca se saturase mai degraba de mutrele noastre acre...)
"de ce nu sezi?"
"nu vreau sa sed, asa mananc mai bine"...


"frisca am voie, ca e numai grasimi" (de la ea am invatat o multime de lucruri, incepand de la produsele bio pana la cele "fair trade". de la ea am invatat sa mananc sare nerafinata si mancaruri fara adaosuri de "gust"... de la ea am auzit cum se duc banii primariilor locale pe proiectul stuttgart21. si multe multe altele. are un master in de-ale agriculturii, deci teoretic ar trebui sa stie mai multe lucruri legate de alimetatie decat oamenii de rand. da' pe moment uita complet ca-n frisca ar fi... proteine de exemplu, nu numai grasimi)
"n-are proteine, asa mi-a zis vara-mea si ea face dieta asta in mod regulat, de cativa ani buni"
"tu esti proasta, nu vezi ca-i si cu zahar pe deasupra?"
"vai de mine, uitasem complet"

"pireu am voie ca e numai carbohidrati"
"ii cu lapte. si cu unt" (Doamne, i-ai luat astiea pana si ultima picatura de creier?)
"ok, iau carne goala"
"am prajit-o in cuptor, are miere de-asupra"
"na bine, atunci imi iau numai salata"

dupa vreo 10 minute de mestecat verdeturi: "scheiß auf die Diät"...(s-o ia naiba de dieta!). si dai prajituri, si dai mancare de toate felurile...

copila, n-ai putut manca asa de la bun inceput si sa ne slabesti cu ifosele alea?!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu