marți, 24 august 2010

Cel mai pasnic duhovnic de care am auzit...

Inca de copil, mama ne ducea la biserica. Mai mult obligat decat de buna-voie... Aici am ascultat pilde si citate din Sfanta Scriptura -tare imi place numele asta- am invatat tot soiul de cantece, care pe vremea aceea nu purtau vre-un mesaj pentru mine... Cantam si stateam cuminte ca sa nu se supere mama... Cu timpul, ceea ce auzeam la slujba si/sau predica a inceput sa ma dea peste cap... erau muuuuulte lucruri care nu mi se pareau firesti...

Am avut norocul ca dup-aceea, la varsta adolescentei, sa pot asculta preoti cu ani grei de puscarie. De la ei am invatat arta cuvantului pasnic, cumpatat. De la ei am invatat ca libertatea nu poate fi afectata de gratii... De aici incepand, indiferent unde m-am aflat mai apoi, am cautat cu migala un indrumator spiritual care sa mi se potriveasca: un om simplu, cu picioarele pe pamanat, cu experienta intr-ale oamenilor, si pe cat se poate de erudit... Care sa vada in Dumnezeu mai intai IUBIRE si mai apoi DREPTATE... si nu invers... Care sa nu-si cladeasca discursul pe criticatul altor religii, ci pe esenta religiei in care era preot...

Am intalnit cu timpul oameni care sunt ne-religiosi, dar foarte corecti si umani. Atei care stiu mai bine decat noi ce-nseamna "iubeste aproapele tau ca pe tine insuti"...


Dar intorcandu-ma la crestinism -mai precis la ortodoxie- si la indrumatori spirituali, citesc cu placere interviuri date de Pr. Teofil Paraianu pentru ca mi se pare un om extrem de pacifist.
Care trage linie clara intre normalitate si superficial, intre omul creat de Dumnezeu si cel creat artificial, IMPUS de religie...

(Unul si mai pacifist decat el este Dalai Lama. Dar nu despre asta vreau sa zic aici...)

Dati un click mai jos daca veniti din familii sau imprejurari fundamentalist-religioase si vedeti ca viata spirituala nu e aspra cum o impun unii.

http://www.crestinortodox.ro/sfaturi-duhovnicesti/parintele-teofil-paraianu-despre-casatorie-calugarie-68441.html

2 comentarii:

  1. Felicitari pentru blog! Romania va crestina Europa prin marii sai duhovnici !
    Ar trebui sa fim mandri ca suntem romani!
    Nu va deranjeaza daca trimtem oameni de la
    http://duhovnicii.blogspot.com/ la acest articolul ?
    Lasa-ti un link la http://duhovnicii.blogspot.com/ un blog in care gasiti despre : Parintele Arsenie Boca,Parintele Arsenie Papacioc , Parintele Ilie Lacatusu , Parintele Ilarion Argatu ,Parintele Ilie Cleopa , Parintele Lavrentie Strove , Parintele Nicolae Steinhardt , Parintele Paisie Olaru, Parintele Benedict Ghius , Parintele Serafim Popescu , Parintele Paulin Lecca , Parintele Dometie Manolache ,Parintele Sofian Boghiu , Parintele Ghelasie de la Frasinei , Parintele Proclu Nicau , Parintele Ioanichie Balan , Parintele Iulian Lazar , Parintele Constantin Galeriu , Parintele Dionisie Ignat , Parintele Adrian Fageteanu , Parintele Mina Dobzeu , Parintele Iustin Parvu , Parintele Petroniu Tanase , Parintele Ioan Iovan , Parintele Teofil Paraian , Parintele Rafail Noica , Parintele Gherontiu Puiu

    RăspundețiȘtergere
  2. @Gabriel: nu am nimic impotriva unui link. Numai ca nu stiu in ce masura e interesant ceea ce scriu pentru cititorii celuilalt blog; la adresa religiei/crestinismului am si vorbe aspre uneori...

    RăspundețiȘtergere