marți, 8 septembrie 2009

De unde am invatat limba romana plina de greseli

Mai stiti cantecelul ala...

Ursuletul doarme
si-a uitat de foame
ce sa-i dam noi de mancare...
... ...
"pe ce stai?"
"pe-o ladita"
"cui o dai?" CAZUL DATIV
"la o fetita..." CAZUL ACUZATIV

Si ma rog de ce nu "cui o dai?" (DATIV) "unei fetite" (DATIV)?! Nu suna bine, nu rimeaza? Ei si? Faceti alte cantecele, tovarasi!

Uite, d'aci bag sama ca nu am invatat romana gresit pentru ca sunt o toanta, ci pentru ca asa se vorbea in jurul meu. "la cine i-ai dat mingea?" "la Elena" "la cine ii place grisul cu lapte?" "la Clara" s.a.m.d.
Asa de bine mi s-o inradacinat ideea asta in cap (mai bine acuzativ decat dativ) si in ziua de azi imi storc creierul inainte de a vorbi, si tot imi scapa greselile pe gura.

Bine zice neamtu' "Dativ ist Genitiv sein Tod".
La noi ar merge: acuzativul e moartea "la" dativ

Va pup si s-auzim de bine

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu