miercuri, 15 septembrie 2010

Liceul meu, liceul nostru. Liceul lor

Ne-am readunat cu drag in 5 Sept. Am avut atatea emotii ca n-o sa iasa bine, ca in ultimele nopti dormeam numai cate 2-3 ceasuri... o sa vina lumea, o sa vina colegii, oare s-au schimbat mult...
Cam jumatate dintre cei care au vrut neaparat sa vina, si de care imi era atat de dor, n-au reusit. Ne-am adunat 8 sau 9 din 22 de fosti colegi, dirigintele, profesoara de mate si de biologie si profesorul de fizica... Inafara de 2-3 kilograme in plus si vocea gatuita de emotie, nu ne-am schimbat prea mult nici unii, nici altii... pe dinafara. Launtric vorbind, fiecare marcat in felul lui de cei 11 ani in care nu ne-am mai vazut. Fostii colegi povestesc cu drag de casatorii, bebelusi, cariera, munca, munca, munca... Fostii profesori, cu aceeasi ironie cu care ne-am obisnuit, ne povestesc despre "aventurile" de a fi dascal. Si daca ar povesti la modul serios, ne-ar apuca pe totii plansul... Din pacate nu pot adauga poze, ca din cele facute de noi au iesit toate in ceata/intunecate si arata atat de rau, de parca ar fi fost facute la o inmormantare...

Am revazut cladirile liceului. Acum clasele acestuia sunt clar separate de cele ale gimnaziului, anume sunt toate in cladirea cea mica. Pe hol sunt montate boxe pentru muzica in pauze, geamurile, instalatia de incalzire si -in unele clase bancile- sunt noi. Din punctul meu de vedere, cea mai mare schimbare in bine este existenta unor WC-uri in interiorul cladirii; ceea ce numeam noi pe vremuri WC este actualmente desfiintat, slava Domnului. Si zic in sinea mea: mama a terminat liceul cu 35 de ani inaintea mea. Dar in acei 35 de ani, aproape nici o imbunatatire n-a fost facuta... Ce bine ca in acesti ultimi 11 s-au schimbat atatea in bine...


Stati si nu va bucurati prea tare, elevii de azi nu vad toate astea ca un privilegiu, ci ca pe un nou TARGET de demolat. Cat poti fii de retardat ca sa mergi intr-o toaleta noua, facuta cu bun gust si bani grei si sa arzi capacele de plastic ale wc-urilor cu tigara? Sau sa infunzi toaletele cu suluri de hartie igienica, mere si alte celea si sa ti se para super fun? (Vorba poetului: il poti scoate pe Ion din sat, da' din Ion nu poti scoate-afara satul!)

Revenind la evenimentul nostru, pe toti cei care n-ati putut sau n-ati vrut sa ajungeti la aceasta intrunire, atat elevi cat si profesori, va pupam cu parere de rau si poate ne-om vedea data viitoare...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu